dank je wel! - Reisverslag uit Hønefoss, Noorwegen van Frits Nijhof - WaarBenJij.nu dank je wel! - Reisverslag uit Hønefoss, Noorwegen van Frits Nijhof - WaarBenJij.nu

dank je wel!

Door: fritsnijhof

Blijf op de hoogte en volg Frits

08 Juli 2010 | Noorwegen, Hønefoss

m`n reis is nu een weekje oud.
ik zit nu in Honefoss (ca. 45 km ten N. van Oslo, bij m`n Noorse fietsmaatje).
Voor dat ik met m`n belevenissen begin, wil ik een paar mensen bedanken, die de start mogelijk maakten.
in de eerste plaats Lineke: zonder haar was ik nooit op tijd weggefiets...
De opzet vd website lukte mij niet zo 1-2-3. De helpdesk bellen; dan nog niet.. je dochters zijn ver weg; Wat nu? Elke zat in Kaapstad. tja wat moet je dan: je stuurt en mail met je vragen.. en dan tuigt Elke "even" de website op! Een link met de site n. huis en de klus is geklaard! Super Elke!
Bij het importeren vd mailadressen gaat er iets niet goed: slechts een deel wordt ingelezen. de rest intikken? daar is geen tijd meer voor. Bij een van je eerste campingadresjes is er ene Maurits Blaauw. Hij is omkoopbaar... kost me wel een taart, maar die halen we bij de SHELL-pomp! (vraag maar aan je vader, hij weet welke pomp.... hastikke bedankt Maurits: de taart komt er aan (en denk er om: hij is voor jou, niet je vader!)
Tja, en al ver voor vertrek rijst de vraag: een nieuwe fiets? Ja of Nee?
Bij de "mannen" van fietsenmaker Samplonius uit Alphen ad Rijn kreeg ik een overtuigend antwoord: NEE, de Focus Blue Ridge geven we een extra goede servicebeurt, zwaardere ketting en tandwielen er op, reseverdelen mee en u kunt er mee naar de Noordkaap!
Even afkloppen, maar tot nu toe gaat het naar wens - zelfs met 35-40 kg bagage. Bedankt mannen.

M`n eerste fietsmaat heb ik bij Hamburg al "mijn rug laten zien"....
Hij fietste mee tot de overtocht over de Elbe; van daar peddelde hij zuidoostwaarts - naar zijn dochter aldaar. Izaak bedankt voor je gezelschap!

Alle responsers op de site: DANK JULLIE WEL. iedereen beantwoorden zal helaas niet lukken; graag begrip hiervoor.

ik denk hiermee m`n steunpilaren te hebben genoemd.

Morgen de echte verhalen.

  • 08 Juli 2010 - 05:50

    Simon Bingham:

    Well done Frits! Surprised you didn't take the recumbent! Keep safe on the roads, enjoy Oranje winning the WK. Australia is a long way from Norway but you are in all our thoughts and prayers, look after yourself. You can afford to spoil yourself from time to time with a tart or even better a hot bath and warm bed!
    Simon

  • 08 Juli 2010 - 06:51

    Peter Wijngaard:

    Onwijs leuk dat je dit doet Frits. Ik wens je alle goeds toe tijdens je onderneming en blijf je volgen! Groeten Peter

  • 08 Juli 2010 - 07:39

    Wim En Ria De Boer:

    Frits,
    We wensen je heel veel succes en hopen je na afloop weer gezond en heel te ontmoeten.PS.Doe ze op de Noordkaap allemaal de groeten.

  • 08 Juli 2010 - 09:46

    Sport2Bfit:

    Leuk hoor Frits!! Heel veel plezier!!

  • 08 Juli 2010 - 15:00

    Hans En Fietje:

    Mooi dat het goed gaat. Over de fysieke krachten lees ik niks dus zit dat wel goed. Je weet ik heb je een sms gestuurd met. Dat het nu gaat beginnen.
    De Duitser waarvan ik een bekeuring heb gehad zit nu in de Heimat stilletjes voor zich uit te kijken. Ik zal hen een oranje tshirt opsturen.
    Frits veel plezier met je tocht. Wij lezen van je.
    Groet hans en fietje

  • 08 Juli 2010 - 20:04

    Ankie En Joop:

    he freund,
    Ik ben blij te horen dat het allemaal goed gaat ik blijf je volgen .je reis verslag is tot nu toe dik inorde.veel succes.
    groetjes Ankie en Joop

  • 09 Juli 2010 - 09:15

    Stienus:

    Frits,
    Wat ben je nu weer aan het doen,het lijkt wel of het steeds gekker word.
    Nee hoor helemaal TOP, geniet er van en ik ga je volgen(vanuit hier)

    Stienus

  • 09 Juli 2010 - 14:28

    Arthur Bosua:

    Beste Frits,

    Wat heb jij het toch weer mooi voor elkaar. Petje af voor de reis. Doe voorzichtig, want straks hebben wij je weer nofig als duinkonijn. Ik zal ook nr. 15 op de hoogte houden van je escapades.
    Veel fiets plezier en blijven genieten. Groet, Arthur

  • 10 Juli 2010 - 20:30

    Wim Debets:

    Ha Frits,

    Mooi hoor dat het allemaal gelukt is om te vertrekken. De rest is een makkie .. let maar op!
    't Ziet er allemaal goed uit, mooi fietsje, strakke bepakking, ja hoor gaat helemal goed komen.
    Fiets ze, geniet ze en ik ben benieuwd naar je volgende update!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Hønefoss

Frits

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 131415

Voorgaande reizen:

11 November 2017 - 17 November 2017

Fjällräven Polar

22 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Budapest - door zeven landen, langs zeven rivieren

19 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

The Green Round of Ireland

02 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Lands End - John O'Groats [England - Scotland ]

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Slettness - fyr, nabij 'Ultima Thule'

09 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Santiago de Compostella

01 Juli 2010 - 03 September 2010

Nordkapp

Landen bezocht: