over de Poolcirkel [ AUB even OPM. lezen!!] - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Frits Nijhof - WaarBenJij.nu over de Poolcirkel [ AUB even OPM. lezen!!] - Reisverslag uit Bodø, Noorwegen van Frits Nijhof - WaarBenJij.nu

over de Poolcirkel [ AUB even OPM. lezen!!]

Door: fritsnijhof

Blijf op de hoogte en volg Frits

29 Juli 2010 | Noorwegen, Bodø

=x=x=> OPMERKING >=x=x=

beste "virtuele reisgenoten",

Bij de laatatse mailing is iets ,mis gegaan. Per abuis heb ik waarschijnlijk door de haast deze versie 3x gesaved. Niets aan de hand, zult u zeggen.
Ja wel, want op alle 3 de uitgaven is gereageerd. Ik heb naderhand 2 van de 3 (dezelfde) uitgaves gewist, waardoor ook een deel van de leuke responsen is gewist... helaas. Ik weet bijv dat vriend Lance er bij was, en Gerrit Wichards? en waar schijnlijk nog een paar "uit de volgkaravaan".
Vandaar bij deze mijn vriendelijke verzoek: kijk even of jullie respons inderdaad is verdwenen en zo ja, zouden julie dan zo vriendelijk willen zijn deze alsnog, cq.nogmaals onder dit of volgend verslag willen plaatsen?
Alvast mijn hartelijke dank!
En nogmaals m`n excuses.
Ik ga nu "mijn reisverslagen" en begin waar ik gebleven ben:

Titel: Over de Poolcirkel [vervolg].

Veel leesplezier, groet, Frits.

=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=x=

beste reisfans,

Van een van m"n nieuwe reisfans kreeg ik de vraag: Frits, ik wil je verslagen ook ezen, maar kan ze niet vinden....
Advies: je tikt met Google gewoon Frits Nijhof in en.. ER GAAT EEN WERELD VOOR JE OPEN!! (toch, Ria en Gerda G?)
Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties; Also for you, Lance. Don"t beafraid the oter people cannot read english; they certainly can! Or is it because you cannot not write english.... I think the last is the reason!
Zondag de 25e gestart met een bergetappe (ik schat van de 4e of 5e categorie). Helling van 9,5-12% gedurende 4-5km.. pppff. Omhoog in de laagste versnelling, max 8-9 km\u. (en als je moet lopen max. 4,2...km\u) naar beneden gaat dan vanzelf. mijn max ligt daar op 41-42km op recht stuk 45km\u. Harder kan wel, maar je hebt 40kg bagage extra bij er dan is remmen niet ad-hoq te doen (punt 1 uit het EHBO-boek: HET OP EIGEN GEVAAR!!)En: een anker heb ik helaas niet op de fiets...
We fietsen daarna aan de ander zijde van het fjord "terug" en je vraagt je af: Waarom bouwden de Noren hier niet even een fietsbruggetje?
Tunels zijn er ook bij bosjes hierroo, vandaag doen we er maar 2.
Op de camping in Kilbogham zijn geen hytter meer vrij. De eigenaresse "verzint een list". We mogen in een Grillhut!

Ik moet nu helaas afbreken; het internetcafe gaat kluiten.
Ik hoop dit verslag morgen - op een andere plek - af te kunnen maken.

bye bye frits.

• 30 Juli 2010 - 00:37

Simon Bingham:

You seem to be making good progress with your cycling and even with your journal. Next time you may want to take an englishman with you to translate! I am glad you managed to follow the tour I don't think the best man one, if your chain fell off on the way up a mountain I would wait for you. I'd probably be struggling up behind you anyway. maybe next year plan a tour from Holland to the alps?
    All the best keep going strong Simon

• 30 Juli 2010 - 08:44

Jos:

Ha Ome Frits,
    Wat een mooi avontuur... het schiet al lekker op naar boven, het zal wel kouder en lichter worden. Kan je nog wel slapen in het licht ? Haha, in een grillhut, hoe verzin je het. Straks kan je lekker onder de "Lappen" liggen. We missen je bij de duintrainingen, we kunnen het braamstruikse binnenpad niet meer vinden... veel plezier en hou jezelf heel.

• 30 Juli 2010 - 11:58

Pauline:

Hoi Frits,
    De reis loopt lekker vlot als ik het zo lees. Heerlijk om zo "rond" te toeren naar het uiterste puntje. In ieder geval lekkere temp. om door te trappen. Hou vol en have fun op de topjes en de diepe dalen.

• 01 Augustus 2010 - 14:24

Sjaak En Nely:

Hoi Frits,

Ik ben onder de indruk!!! Jou max ligt op 40-42 km?? wat goed dat je bij jezelf toch een veilige grens hebt getrokken, wist niet dat je die capaciteit had! Nee hoor Frits, we vinden het geweldig dat het allemaal zo goed gaat. En wat is de grillhut?? de sauna? nouja maakt niet uit, je ligt in ieder geval beschut. Nog veel veilige kilometers en tot het volgende verhaal.

• 02 Augustus 2010 - 15:04

John Rademakers:

Hoi Frits,

Ik ben nu ruim een week in Noorwegen en had gehoopt je rond Trondheim nog tegen te komen maar helaas je gaat zoals gewoonlijk als een speer, elke fietser die ik tegenkom moet ik aan je denken
    Groet en veel fiets plezier verder
    John

• 02 Augustus 2010 - 21:00

Chrik:

Frits, Noorderling al verhuisplannen? Ben net terug uit Gr. Brittanie. Friend- and kindly. Kun jeslapen bij de hele dag zon en licht. Wel prettig, de dag heeft dan echt 24 uur. Leef je twee dagen in één etmaal. Kun je wennnen aan de enorme stilte? De eindeloze (on)eindigheid? Geweldig mooi land met peilloze diepten in je mind als je kijkt door de fjorden over de fjelden en gletsjers. Maar nu eerst heel zwaar fietsen naar tot hoever? Wat is je ultime droom?
    Frits geniet en trap ze.
    Groet met een bedroeft hart, Chrik.

• 04 Augustus 2010 - 19:38

Henk En Gerda:

Hoi Frits
    Wij zijn net weer thuis van een weekje vakantie in Twente ,ja verschil moet er zijn !!Wij hadden een rust vakantie ,dat is het tegenover gestelde van jou trip ,wat een conditie heb jij ,grote neusgaten en longen vol lucht !! Super dat het allemaal zo goed gaat!! He'hou je taai en zet hem op !!!Gr Henk en Gerda

• 06 Augustus 2010 - 20:55

Addie Wichards:

Na Vierdaagse en vakantie in Duitsland weer jouw reisavonturen
    gelezen. Geweldig reis en boeiend verteld.
    Je hebt onvermoede talenten: als wereldfietser en schrijver !
    Zal Airborne kaarten kopen voor 40 km. O.k ?
    Op n.d.Noordkaap !!!
    Sterkte en goede reis !!