Stukje meefietsen in België - Reisverslag uit Mechelen, België van Frits Nijhof - WaarBenJij.nu Stukje meefietsen in België - Reisverslag uit Mechelen, België van Frits Nijhof - WaarBenJij.nu

Stukje meefietsen in België

Door: fritsnijhof

Blijf op de hoogte en volg Frits

11 Juli 2011 | België, Mechelen

Beste allemaal,

Dit keer geen reisverslag van mijn vader, maar van zijn oudste dochter Nienke. Pap heeft mij gevraagd een stukje te schrijven op zijn site en enkele foto's te plaatsen.

Afgelopen zondag hebben ik en mijn vriend Sievert-Jan een dag met mijn vader op zijn tocht naar Santiago de Compestella meegefietst. Zondagochtend vroeg hebben we mijn vader ontmoet op de camping waar hij had overnacht en na de auto bij het station te hebben gezet zijn we van start gegaan. We zijn net onder Mechelen,België gestart en hebben 80 km meegefietst naar Lessins. De tocht was prachtig, mooi weer en een super fietspad!

Het is geweldig om te zien hoe mijn vader zo elke dag rond de 100 km fietst en wat je allemaal onderweg tegenkomt. Iedereen is even vriendelijk en maakt gezellig een praatje. ’s Avonds begreep ik via de sms alweer dat mijn vader een avondmaaltijd had gekregen van een Hollandse familie op de boerencamping waar hij stond en iedereen wist dat hij Santiago de Compestella aan het fietsen was. Ha ha, geweldig!

Ik ga dit verhaal niet te lang maken, mijn vader is er veel beter in om zelf over zijn avonturen te vertellen, maar enkele foto’s wilde ik jullie alvast laten zien van de 3e dag van zijn tocht.

Nienke Nijhof

• 11 Juli 2011 - 19:14

Henk En Gerda:

Hoi Frits ,Nienke enSievert Jan
    De kop is er af en je bent alweer goed op weg ,wat een bofkont ben je dat je dochter en schoonzoon zo sportief zijn en een dag met je mee gefiets hebben ,Super hoor!! Hé Frits kon je de jongelui wel bij houden ,of hadden ze moeite om jou bij te houden , de waarheid laten we maar in het midden !Het belangrijkste is de gezelligheid en de sport ,maar nu moet je verder op eigen kracht ,maar daar twijfelen wij niet aan ,dat komt wel goed met jou !! Wij wensen je een hele goede en mooie reis en gaan weer genieten van je reisverslag, zo vonden we jou reis verslag ook leuk om te lezen Nienke (misschien krijg je de smaak van je vader ook wel te pakken ,en ga je ook uitdagingen zoeken ??!!!)Frits we wensen je een hele goede tijd en pas goed op je zelf !!!

Groetje's Henk en Gerda

• 11 Juli 2011 - 19:28

Lance A:

Dear Frits,

Nearly a year ago I followed you with your trip to Cape North.
    Some times hard, sometimes with two fingers in your nose I thought.
    But this journey isn't for poussies!
    So remember when you have a hard day, in stormy weather, rain and snow, I'm following you.

Have a good trip old fellow.
    From the United States of America

Lance A

• 11 Juli 2011 - 19:31

Jan Hendrik:

Beste Frits, Nienke en Sievert Jan,

Leuk om jullie verslag te lezen. Die vader van jullie scharrelde binnen Siemens ook al allerlei zaken bij elkaar. Het verwonderde mij dan ook niet dat hij een gratis maaltijd kreeg aangeboden. Vermoedelijk houdt hij geld over en zal hij de oversteek naar Marokko wel maken, iets wat ik altijd jammer heb gevonden. Frits in mijn tijd stonden er nog geen bordjes in België, maar dat is nu ook 25 jaar geleden om precies te zijn. Ik vertrok 24 juni 1986 uit Bleiswijk
    Goede reis en ik blijf je volgen.

Jan-Hendrik

• 11 Juli 2011 - 19:32

Elke:

Hi Pap (en S & N)

Leuk om te lezen dat de start al goed bevalt! Ik ben benieuwd hoe de verdere toch gaat verlopen! Hier alles goed, ik zit nog lekker op kantoor :) (het is half 9) Tot het voglende verslag!
    Liefs

• 11 Juli 2011 - 19:51

Rianne En Freddy:

Ook wij zijn deze keer weer van de party om u te volgen!!! Gaaf dat u weer voor een lange rit de fiets op bent gestapt!

We zien de verhalen graag tegemoet,

Groetjes Freddy en Rianne

• 12 Juli 2011 - 07:41

Simon B:

Not so famous as Lance A but just as interested in my old matje!
    Good luck Frits, will be following again from Australia, is it already a year ago...
    Enjoyed our ride in May, didn't know there were so many hills in Holland, knew it was windy though! I will send you a photo of our short tocht!
    Simon

• 12 Juli 2011 - 10:45

Janneke Van Zetten:

Dag ome Frits,

Ook ik ga u weer volgen op deze gave uitdaging. Heel veel succes en tot het volgende verslag,

Groetjes Janneke

• 13 Juli 2011 - 06:12

Paula:

Hey Nienke & Fritsie...

Wat leuk Nienke om een stukje van jou te lezen maar nog leuker om een foto van je te zien!
    Geen wonder dat je vader zo trots op zijn meiden is!
    Je ziet er goed uit; strak op de fiets : )

Ik zit nog op Terscheling, had nog ff niet in de gaten dat je al begonnen was.
    Dat water ertussen, Frits...dat vertraagd enorm!
    Nogmaals Toi, toi en succes met de spontane actie... ""Met frits aan tafel \O/"

• 13 Juli 2011 - 08:47

Rutger V Hamersvelt:

Hey Frits,

Leuk om je te kunnen volgen. Dit jaar komen we elkaar niet tegen. Ik ga weer naar Noorwegen, maar wel met de auto dit keer. Ik ga ervan uit dat jij beter weer zult hebben. Veel plezier tijdens je reis en geniet ervan!