Extra bericht en foto's - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Frits Nijhof - WaarBenJij.nu Extra bericht en foto's - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Frits Nijhof - WaarBenJij.nu

Extra bericht en foto's

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Frits

08 Augustus 2011 | Spanje, Sarria

Beste mensen,

door probemen met internet (zwak net, snel overbelast, waardoor uitval, ect, ect) is het bijna ondoenlijk jullie mijn foto´s snel te laten zien. Ik ben un al 2 avonden 2-3uur aan het “knippen & plakken”....
Daarbij komt nog dat de appareartur erg gammel, oud en dus onbetrouwbaar is.
Heel frustrendend als je bijna klaar bent en dan weer opnieuw moet starten...

ik heb nu met de hulp van dochter Nienke eea redelijkerwijs op de site gekregen.
Excuses voor de typfouten ..

Ik hoop dat het de volgende keer wel in één keer lukt.
Geniet er van!

Salute,

Frits

Nog ca. 110 km te gaan............


  • 08 Augustus 2011 - 20:58

    Jet Verzijl:

    Hoi Frits, soms zit het tegen maar maak je niet druk. gebruik je energie voor die laatste kilometers.
    Ciao Jet

  • 08 Augustus 2011 - 21:20

    Lucy Ann:

    We zijn zo verwend met leuke verslagen dat we het ook wel kunnen hebben dat de rest straks thuis pas komt. Geniet van de laatste km's!
    Lucy Ann

  • 08 Augustus 2011 - 21:34

    Peter Wijngaard:

    Frits je foto's zijn de moeite waard maar maak je niet te druk je vindt vroeger of later wel een snellere verbinding niet te veel tijd en ergernis aan besteden.

    Dank je ze zijn geven weer een mooie indruk van wat je allemaal te zien krijgt.

    Groeten Peter

  • 09 Augustus 2011 - 00:22

    Simon:

    Nearly there, enjoy what's left of your trip! Take care Simon

  • 09 Augustus 2011 - 09:12

    Anneke Van Rhijn, De:

    Beste Frits
    Ik lees met zeer veel genoegen je reisverslag Spanje. Door de foto's krijg ik een mooi beeld van wat je allemaal ziet en tegenkomt. Inmiddels heb ik je reisverslagen van 'het hoge Noorden' ook gelezen.
    Het is nog even door trappen begrijp ik dan ben je op je einddoel.
    Hou je goed en geniet!
    Anneke van Rhijn

  • 09 Augustus 2011 - 14:48

    Gerrit:

    Die foto's zien we wel als je thuis bent.Heel veel sterkte met het eindspurtje! Petje (sombrero) wederom af voor je prestatie. Door deze trainingsrit moet je nou in 1 keer de brug bij de Warnaarkade op kunnen komen.Veel plezier nog en een groet.

  • 09 Augustus 2011 - 16:18

    Rianne En Freddy:

    U bent langs heel veel mooie plekken gekomen aan de foto's te zien! Succes met de laaste etappe ;-)

    Groetjes Freddy en rianne

  • 09 Augustus 2011 - 18:34

    Coby:

    dank je wel voor je verhalen ,ik geniet ervan en ook de fotos zijn prachtig !
    en als het niet lukt met internet ,volgende keer beter.
    Geniet vooral !! ggrtjes Coby

  • 12 Augustus 2011 - 14:12

    Henk En Gerda:

    Hoi Frits ,
    We zijn er even tussen uit geweest ,maar na terug komst stonden er weer een paar mooie verhalen ,en foto's op je site ,erg leuk om te lezen en te zien !!!
    Maar dan dat smsje van je op 10 aug .ik ben op mijn bestemming aangekomen ,GEFELICITEERD met je geleverde prestatie ,erg knap van je !!!!!!!!!! We hopen dat je er van heb genoten ,en nog lang nageniet !!!!!!!!!!! En................zijn de wilde haren er nu uit ,of ben je alweer op een volgende trip aan het broeden ?????????????
    Hé ga eerst maar lekker naar huis en spreken we elkaar weer!

    Gr Henk en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sarria

Santiago de Compostella

beste mensen,

Zo'n ritje als vorig jaar is prima bevallen: zo vrij als een vogeltje, niets moet - alles mag! De rit naar het hoge Noorden was een hele ervaring, veel gezien, veel beleefd, nieuwe mensen leren kennen, veelal van die avontuurzoekers,buitenmensen.....
En dan op een gegeven moment begint er weer iets te kriebelen.... Eigenlijk al vrij snel na de thuiskomst. Al begin vorig jaar stelde men voor voor: Zeg Frits: Waarom ga je naar het Noorden? Daar ik het koud, het waait altijd, geen zon, ect, ect. Waarom ga je niet naar het zuiden? de zon tegemoet... Nou,ik ben blij dat ik voet bij stuk gehouden heb: dat pakken ze mij niet meer af!!
Tja, toenertijd werd Santiago de Compostella reeds genoemd.. die naam ben ik niet vergeten... Je bezoekt wat lezingen bezocht hier & daar, gaat naar wat beurzen,leest wat boekjes.... en op een gegeven moment staat die plek in het bovenkamertje, op een bitje in je grijze massa opgeslagen. en het rare is: wissen kan niet meer; zelfs niet met Ctrl-Alt-Del...... en zélfs niet met: Format C:/......
Het zal duidelijk zijn: 2011 wordt dit mijn doel.Het is gelukkig niet zover als de Noordkaap... 'k schat net 100 km minder ver.... (kortom: "slechts 1 dagje korter peddelen".....
De afstand [bijna 2900 km] moet vlgs de boekjes in 3 weken te overbruggen zijn... maaaarrr: ik wil er beslist geen racewedstrijd van maken - genieten is pré! Streven is 4 - 5 wkn. We zullen zien.
Heel globaal volg ik de volgende route: langs Antwerpen, Brussel, Lille, Parijs, Chartres, Tours. Daar langs de kust tot onder Bordeaux, dan iets naar 't ZO, de Pyreneën over et en suit á gauche, direction de l'ouest (voor de niet frans sprekenden onder u: "bij Hoevaken rechts af und immer geradeaus...) (vanaf hier nog ca 1000 te gaan...., makkie, toch?)

Voor geinteresseerden: op de hieronder vermelde site staat de route afgebeeld met wat tekst, "toeters & bellen": http://nl.wikipedia.org/wiki/Pelgrimsroute_naar_Santiago_de_Compostella. (klik op kaartje [rechts] voor vergroting)

En voor ik vertrek even een bijzonder dankjewel voor Lineke! Voor de hulp,de tipjes, en... dat ik weer mag "vertrekken"..
Ook een dank aan de mannen van Bike Center Samplonius te Alphen. Zij gaven m'n fietsje weer een uitgebreid servicebeurtje, op hun advies wat spare-parts meegekregen én natuurlijk de tips! Kortom: Hij rijdt weer als een .....machine!
Ik hoop, net als vorig jaar, jullie weer met regelmaat met wat leesvoer van m'n belevenissen te kunnen voorzien. Ook prentjes natuurlijk; hoewel dat op publieke internetplekken veelal moeilijker gaat worden.. (maar: met een petite barvardage et une grande sourire kun je soms veel bereiken...........
Senôr et Senôritta, au revoir.
Frits.

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

weer thuis.......

14 Augustus 2011

De Pyreneeën over, bergje af en......

08 Augustus 2011

Extra bericht en foto's

05 Augustus 2011

de Pyreneen in.... op & af...

28 Juli 2011

even terug in de Middeleeuwen......
Frits

Actief sinds 29 Juni 2010
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 131343

Voorgaande reizen:

11 November 2017 - 17 November 2017

Fjällräven Polar

22 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Budapest - door zeven landen, langs zeven rivieren

19 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

The Green Round of Ireland

02 Juli 2013 - 10 Augustus 2013

Lands End - John O'Groats [England - Scotland ]

01 Juli 2012 - 06 Augustus 2012

Slettness - fyr, nabij 'Ultima Thule'

09 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Santiago de Compostella

01 Juli 2010 - 03 September 2010

Nordkapp

Landen bezocht: